SEO uitbesteden aan een expert
Vindbaar worden via Google?
Bij veel bedrijven is het tegenwoordig een hoge prioriteit: SEO. Search Engine Optimalization draait om het vindbaar worden via zoekmachines, om zo het aantal bezoekers naar jouw website te laten stijgen. Door je SEO uit te besteden, vergroot je jouw kansen in de markt en ben jij het bedrijf waar jouw doelgroep op stuit bij het zoeken. Wil jij jouw bedrijf omhoog helpen in de zoekresultaten? Neem dan contact met ons op!
SEO zelf doen of uitbesteden?
SEO is geen abracadabra. Echter zijn er wel verschillende stappen die gevolgd moeten worden om een website te optimaliseren. Iemand met ervaring en kennis kan dit proces vaak sneller doorlopen en legt met een snelle analyse de pijnpunten van jouw website bloot. Het komt namelijk zelden voor dat een bedrijf zonder specialist de online doelen behaalt.
Alles in handen van een specialist
Een SEO-specialist kijkt naar de content op de website, de snelheidsscore van de site, de interne links en de structuur van de website. Door voorafgaand een uitgebreid zoekwoordenonderzoek te doen, weten wij wat de concurrentie is voor jouw website en op welke zoektermen nog winst te behalen valt. Zo kunnen wij concreet monitoren wat de organische positie is van jouw site en hoe die zich ontwikkelt.
Even op een rijtje
9 voordelen van SEO uitbesteden
Door de zoekmachine optimalisatie van jouw website uit te besteden, kan je sneller groeien binnen de zoekresultaten op Google. Wij hebben de voordelen van een SEO-specialist voor jou op een rijtje gezet:
omdat jouw website beter vindbaar wordt op Google zullen mensen eerder bij jouw site terechtkomen. Op deze manier heb jij een beter bereik naar jouw gewenste klanten, en zal dit ook een positief effect hebben op het aantal bezoekers op jouw website.
door het zoekwoordenonderzoek weet jij op wat voor zoekwoorden jouw concurrenten hun klanten proberen binnen te halen. Op deze manier kan jij niet alleen leren van hun tactiek, maar kan je ook nieuwe zoekwoorden proberen om nog onontdekte markten tot jouw beschikking te brengen.
jij weet het meeste van de markt waarin jouw bedrijf zich bevindt, en de SEO-specialist weet het meeste van zoekmachine optimalisatie. Samen kunnen jullie een optimalestrategie neerzetten die passend is voor jouw bedrijf. Zo wordt jouw kennis over de markt ook vergroot.
de expert maakt gebruikt van verschillende programma’s waarvan het abonnement erg duur kan zijn. Enkele voorbeelden hiervan zijn Ahrefs, SEMrush, SE Ranking, Serpstat en SimilarWeb. Met deze tools kan de specialist sneller te werk gaan. Doordat wij deze tools in huis hebben hoef je ze niet zelf aan te schaffen en bespaar je geld voor jouw bedrijf.
Door het uitbesteden van SEO versterk je jouw positie in Google. En met een specialist aan jouw zijde zorg je ervoor dat jouw website voorbereid is op veranderingen in de markt. Het gebeurt namelijk vaak dat Google updates uitvoert op het algoritme waarop jouw website beoordeeld wordt. Een specialist zorgt voor relevantie en vindbaarheid, zonder dat jij je zorgen hoeft te maken over veranderingen in de toekomst.
Neem je zelf een SEO-specialist in huis, dan moet je die doorgaans fulltime inhuren. Door het uitbesteden van je SEO behoud je controle over het budget en bespaar je kosten door alleen te investeren in noodzakelijk werk.
Het verschilt per bedrijf waar wij onze meerwaarde kunnen bewijzen. Daarom komen wij graag met jou in gesprek om te kijken naar jouw situatie. Het gesprek is volledig gratis en aan de hand van deze audit kunnen we al een korte analyse maken op welk gebied er winst te behalen is. Aan het einde van het gesprek ligt de keuze volledig bij jou of we het traject daadwerkelijk gaan uitvoeren.
Zo zorgen we voor succes
De diensten binnen SEO
Zoals hierboven al genoemd is zijn er veel verschillende manieren hoe wij kunnen helpen met jouw SEO. Voorafgaand aan ons gesprek doen we daarom al een kort onderzoek om ons te verdiepen in de situatie van jouw bedrijf. Zo bekijken we de website en andere kanalen, om met een voorbereid en goed ontwikkeld beeld het gesprek aan te gaan. Alleen op deze manier kunnen wij doen waar wij het beste in zijn: SEO verbeteren. Als je vervolgens ervoor kiest om jouw SEO bij ons uit te besteden, dan kijken we naar welke vlakken winst te behalen is.
Ieder bedrijf vraagt een persoonlijke aanpak, daarom doen wij een diepgaande analyse voordat we beginnen aan een nieuwe campagne. Wil jij ook dat wij kijken naar hoe we jouw website beter kunnen laten scoren? Of ben je enkel benieuwd naar het concurrentieonderzoek? Schroom niet en stuur ons een bericht voor een kennismakend gesprek!
SEO-content
Op basis van een uitgebreid zoekwoordenonderzoek en een kritische analyse van concurrerende bedrijven, kijkt onze specialist naar welke onderwerpen relevent zijn voor jouw website. Dankzij deze analyse kan de expert gericht aanpassingen en verbeterpunten aanwijzen om content op jouw website beter te laten scoren op Google. Het lijken vaak minieme aanpassingen, maar nadat de crawlers van Google de pagina’s opnieuw geindexeerd hebben, wordt het resultaat snel duidelijk.
Linkbuilding
Het is voor websites enorm van belang om zich te mengen in het spinnenweb wat we het world wide web noemen. Voor het algoritme van Google is het namelijk van belang om zowel relevante links naar externe webpagina’s te hebben, als interne verwijzingen naar gerelateerde pagina’s of artikelen. Het kost veel tijd om interne linkbuilding op de juiste manier op te zetten, omdat er een overzicht gehouden moet worden met welke content er allemaal te vinden is op de website. Daar komt onze expert om de hoek kijken. Dankzij de ervaring met linkbuilding en een methodes werkstijl, kan hij snel en overzichtelijk bouwen aan het spinnenweb.
Technische SEO
Bij een technische SEO analyse wordt er niet alleen gekeken naar relevante zoekwoorden, maar komen er nog een boel andere relevante zaken kijken. Zo is het van belang dat jouw website een heldere navigatiestructuur heeft. Daarnaast is de mobiele versie van de website van enorme waarde, evenals de laadsnelheid van verschillende pagina’s. Een dooddoener voor jouw SEO score is het hebben van duplicate content. Dit gebeurt als een crawler van Google doorheeft dat de inhoud op een pagina gekopieerd lijkt van een andere webpagina. Het is mogelijk om nog lang door te gaan over de technische zijde van SEO, maar je begrijpt ondertussen wel dat er veel bij komt kijken.
Lokale SEO
Waar normale Search Engine Optimalisatie draait om vindbaarheid om het gehele internet, draait het bij lokale SEO enkel om vindbaarheid in jouw regio. Op Google is het namelijk zo dat als er gezocht wordt op een bepaalde term, Google eerst kijkt naar de geolocatie van het device. Daarna worden de meest relevante resultaten uit die regio getoond. Het kan jouw bedrijf dus een enorme boost aan bezoekers opleveren als je op lokaal niveau goed scoort op SEO. Om deze lokale vindbaarheid te verbeteren zijn er speciale methodes ontwikkeld die onze specialist geheel onder de knie heeft.
SEO Consulting
In de toekomst wil je als ondernemer natuurlijk garanderen dat jouw bedrijf en website relevant blijven. Onze specialist zal daarom niet alleen de nodige verbeteringen doorvoeren op jouw website, maar hij zorgt er tegelijkertijd voor dat jij ook leert van zijn verbeterpunten. Met dit advies kan jij ervoor zorgen dat de content die jouw bedrijf creëert op de lange termijn blijft bijdragen aan de sitescore en vindbaarheid van jouw website. Zo investeer je niet alleen op de korte termijn in het bedrijf, maar betaalt deze waarde zich dubbel uit in kennis op de lange termijn.
SEO training
Het is ook mogelijk om jezelf te ontwikkelen tot een expert die alle kneepjes omtrent SEO beheerst. Onze specialist legt graag uit welke gedachtegang er achter bepaalde tactieken huist en wat het nou precies doet voor jouw website. Zo kan je op de lange termijn ook zelf de SEO blijven controleren en verbeteren. Wij leren je de tips en tricks van het vak, en daarna kan je deze nieuw opgedane kennis gelijk toepassen zonder zijwieltjes.
Ieder bedrijf vraagt een persoonlijke aanpak, en daarom doen wij ook een diepgaande analyse voordat we beginnen aan een nieuwe klus. Wil jij ook dat wij kijken naar hoe we jouw website beter kunnen laten scoren? Of ben je enkel benieuwd naar het concurrentie-onderzoek? Schroom niet en stuur ons een bericht voor een kennismakend gesprek!
Een investering die iets oplevert
Hoeveel kost SEO uitbesteden?
De prijzen voor het uitbesteden van SEO lopen behoorlijk uit elkaar. Over het algemeen geldt: hoe concurrerender een branche of zoekterm, hoe hoger de benodigde investering. In 2022 lag het gemiddelde uurtarief van een SEO-specialist op €75. Omgerekend naar de benodigde tijd kun je uitgaan van €225 tot €5000 per maand. Er is dus voor ieder wat wils.
Sommige bureaus kiezen ervoor om uurtje factuurtje te werken. Bij KP Marketing werken we met pakketprijzen zodat je precies weet waar je aan toe bent. Zo hoef je je geen zorgen te maken over hoe de uren worden besteed. Klanten kunnen altijd binnen de pakketprijs telefonisch of per e-mail vragen stellen.
Voordat we beginnen aan een campagne, doen we altijd een gratis audit om te kijken naar de omstandigheden van jouw bedrijf. Pas als we een goede assessment hebben gedaan van de situatie is het namelijk mogelijk om in te schatten hoeveel tijd, en dus kosten, er gemaakt gaan worden.
Het komt soms voor dat een branche of reeks zoektermen te concurrerend zijn voor het budget dat de klant ter beschikking heeft. In zulke gevallen is SEO wellicht niet het juiste middel. Daar zijn we altijd transparant en eerlijk over.
Drie dingen die wij belangrijk vinden
Onze werkwijze
KP Marketing heeft drie kernwaarden waar we ons altijd aan vasthouden. Ze staan centraal om in onze dienstverlening:
Eerlijkheid:
Wij zijn transparant over alle werkzaamheden, want hoe wij onze tijd besteden is van belang voor jou. Zo zullen wij nooit nutteloze vergaderingen in rekening brengen, maar zijn wij enkel gefocust aan het werk in de tijd die we hebben. We werken niet met vaste contracten omdat we geloven dat we resultaat leveren.
Return of Investment:
Vergeet resultaten die nietszeggend zijn voor de voortgang van je bedrijf. Onze visie is dat geïnvesteerd geld ook iets moet opleveren. Wij weten wat we doen doordat we continu op de hoogte blijven van SEO-ontwikkelingen. Niet gek dat klanten van KP Marketing een gemiddelde ROI van 8 behalen!
Maximale effectiviteit:
Dankzij onze strategieën die voldoen aan de laatste best practices van Google, kunnen wij maximale effectiviteit beloven. We blijven niet hangen in een sleur van dezelfde trucjes, maar kijken constant naar verbeteringen aan de hand van de recente ontwikkelingen. Met data blijven we de campagnes verbeteren en verzekeren de hoogst haalbare uitkomst voor jouw bedrijf.
Wil je eens kennismaken om te kijken hoe het voelt? Plan dan een vrijblijvend gesprek in. Voorafgaand aan dit gesprek doen wij al een korte analyse van jouw website, om zo goed geïnformeerd aan het gesprek te beginnen. Op die manier kunnen wij het beste meedenken over jouw situatie.
Zet nu de eerste stap
Heeft SEO je interesse gewekt? Of ben je benieuwd hoe jouw website scoort volgens onze testen? Plan dan een telefonisch gesprek in en dan zorgen wij ervoor dat wij ingelezen zijn in jouw situatie. Samen bouwen we verder aan het succes van jouw website en bespreken we welke methodes hiervoor nodig zijn.
Veelgestelde vragen
Wij hebben de meest voorkomende vragen rondom dit thema op een rijtje gezet, vergezeld door een kort en bondig antwoord.
AHet is voor ieder bedrijf nuttig om SEO uit te besteden. Omdat het een gecompliceerde bezigheid is, is het vaak goedkoper om een specialist ernaar te laten kijken. Omdat er veel veranderingen plaatsvinden in het vakgebied van SEO, is het voor ieder bedrijf van belang om goed te letten op de SEO van de website. Die positie bovenaan de zoekresultaten blijft namelijk niet automatisch hetzelfde.
AJij bepaalt zelf hoe hoog de kosten zijn die je wilt maken. Echter zullen wij voorafgaand een analyse doen van jouw website, en kunnen daarna concreet op papier zetten op welke vlakken er verbeteringen te halen zijn. Daarna kies jij welke componenten jij relevant vindt, en gaan wij aan het werk.
AHet kan lang duren. Waar SEA een korte termijn project is, is SEO een strategie voor de lange termijn. Volgens Google duurt het verbeteren van jouw website gemiddeld tussen de 3 maanden en een jaar. Let op: deze statistieken gaan over nieuwe websites. Het is voor Google namelijk van belang hoelang een website al bestaat en welke historie deze heeft. Toch is het handig om zo snel mogelijk met het SEO proces te beginnen.
AVoordat we beginnen aan het project, voeren we een nulmeting uit. Dan bekijken we de huidige score van jouw website en hoe deze scoort op verschillende zoekmachines. De periode aansluitend houden we deze resultaten nauwlettend in de gaten, om zo de vooruitgang goed op papier te hebben.
ASEA is een tactiek die op zeer korte termijn resultaten laat zien. Echter zitten hier constante kosten aan verbonden. De gedachtegang achter SEO houdt in dat de website geoptimaliseerd wordt voor normale zoekresultaten. Er is dan dus geen advertentiebudget nodig om de pagina hoger te laten verschijnen in de zoekresultaten. Per bedrijf verschilt het wat het beste past bij hun strategie. Wij denken hier graag over mee. Plan een vrijblijvend adviesgesprek in.